EHBO-koffers

Uit welke basiselementen bestaat een EHBO-koffer voor een bedrijf?

Een ongeluk is snel gebeurd. Welke inhoud moet de ehbo doos hebben om uw medewerkers snel te kunnen helpen?
  • Pleisters
  • Driehoeksverband
  • Windels
  • Kompressen van verschillende formaten
  • Kleefpleister
  • Drukverbanden
  • Ontsmettingsmiddel
  • Desinfectiemiddel voor apparatuur en handen
  • Reddingsdeken
  • Wegwerphandschoenen (bij voorkeur latexvrij)
  • Quicksaver (bescherming voor mond-op-mondbeademing)
  • Schaar
  • Pincet
  • IJszak
    • Noodzakelijke telefoonnummers
    • Ongevallenregister
    • Instructie ‘Nota Eerste Zorgen in afwachting van gespecialiseerde hulp’

Afhankelijk van het type bedrijf moet dit First Aid materiaal worden aangevuld met materiaal dat de potentiële risico's op de werkplek behandelt en die verband houden met uw bedrijf (Kantoor, Horeca, Bouwwerf, enz.) of uw activiteit (Brandwonden, Bloedingen, enz.).

Een risicoanalyse stelt u in staat om de nodige inhoud van de EHBO-koffer te bepalen. Aarzel echter niet om naast deze benodigdheden aan te vullen met producten zoals reinigingsdoekjes, bescherming tegen insectenbeten of muggenspray...

Controleer regelmatig of uw verbanddoos compleet is en check de vervaldata.

De locatie en toegang tot de EHBO-koffer.

De EHBO-doos voor bedrijven plaats je op een duidelijk zichtbare en een goed bereikbare locatie, met pictogram. Bijvoorbeeld in een EHBO-lokaal, bij de receptie, op het secretariaat, in de werkplaatsen...

Als uw bedrijf meerdere afdelingen of verdiepingen heeft, is het aan te raden om elk van hen uit te rusten met een complete wettelijke bedrijfs ehbo koffer.

Plaats uw EHBO-koffers niet in een afgesloten kast. Geef de voorkeur aan een goed bereikbare muursteun.

Uw verbanddoos bedrijf moet te allen tijde goed bereikbaar zijn voor uw medewerkers!